میز و صندلی

راهنمای خرید مبلمان اداری چیست

مبلمان اداری

راهنمای خرید مبلمان اداری

مبلمان اداری فرقی نمی‌کند که شما مدیرعامل یک شرکت باشید و یا مدیر پشتیبانی، خرید مبلمان اداری برای ادارات و موسسات از سخت‌ترین کارهاست. با توجه به این که خرید مبلمان اداری می‌تواند بر روند کار پرسنل، میزان بازدهی آن‌ها، و نما و دکوراسیون سازمان در نظر مراجعه کنندگان مؤثر باشد، بر سختی و دشواری انتخاب شما می‌افزاید. پس پیش از خرید می‌بایست به نکاتی توجه کنید. آن نکات کدام‌ند؟ چه ویژگی‌هایی را می‌بایست در نظر بگیرید؟ کدام صندلی اداری مناسب کار شماست؟ کدام میز اداری را باید انتخاب کنید؟ نور در دفتر شما چگونه باید باشد؟ رنگ‌آمیزی در دفاتر اداری چگونه است؟ آیا با توجه به بودجه خرید می‌کنید؟ یا نیازمندی‌ها اولویت هستند؟ تمام این سوالات می‌تواند تنها یک پاسخ داشته باشد: “خرید مبلمان اداری برای ادارات و موسسات کاری دشوار است!”

انواع مبلمان اداری

مبل اداری: مبل اداری یکی از مهمترین اجزا مبلمان اداری است که نه تنها در نگاه اول، زیبایی و شیک بودن محیط کار را در بردارد بلکه سبک کاری و روحیات مربوط به آن شغل را بازگو می کند.

میز اداری

 میز اداری به تنهایی به چند بخش تقسیم می شود: ۱- میز مدیریت ۲- میز منشی ۳- میز کارمندی ۴- میز کنفرانس ۵- میز گروهی. که هر کدام از این میزها بر اساس تناسب شغلی افراد انتخاب و خریداری می شود.

صندلی اداری

 صندلی یکی از مهمترین اجزای مبلمان اداری محسوب می گردد. زیرا همانطور که در مقاله صندلی اداری نیز به آن اشاره شد، صندلی مدیران شرکت ها، پرسنل ها و کارمندان رابطه مستقیم با عملکرد مثبت و بازدهی بالای آن ها در کار دارد. راحتی، ارگونومیک بودن صندلی مهمترین نکته ای است که در خرید صندلی اداری باید به آن توجه داشت.

پارتیشن اداری

پارتیشن اداری وظیفه جداسازی بخش هایی از شرکت را برعهده دارد. اکثرا شرکت های کوچک و یا شرکت هایی که از اتقاق های کمتری برخوردار هستند برای ایجاد بخش های بیشتر از پارتیشن های اداری استفاده می کنند که در دو نوع پارتیشن های دو جداره و تک جداره در بازار موجود می باشند. جنس پارتیشن ها بسته به سبک و طراحی محیط می تواند شیشه، چوب، آلومینیوم و یا MDF باشد.

کانتر

معمولا کانتر ها میزهای کشیده و پهنی می باشند که اکثرا در بانک ها و ادارات پست از آن ها استفاده می کنند.

کتابخانه و فایل اداری

فایل اداری مکان مناسبی است برای نگهداری اسناد و مدارک و اطلاعات موجود در شرکت ها و سازمان ها که ضمن حفظ شدن آن ها، به صورت راحت و مرتب قابل دسترس کارمندان مربوطه می باشد.

چگونه بهترین مبلمان اداری را برای ادارات را خریداری کنیم؟

در ادامۀ این مقاله ما به بررسی المان‌هایی می‌پردازیم که به ما کمک می‌کنند تا انتخاب بهتری داشته باشیم. عوامل مختلفی در روند انتخاب نقش دارند. از محدودیت‌ها گرفته تا نیازمندی‌ها، هر کدام می‌توانند به صورت مستقیم و غیر مستقیم در نحوۀ انتخاب تأثیرگذار باشند. در مجم

وع می‌توان گفت انتخاب شما می‌بایست به گونه‌ای باشد که با بهره بردن از کمترین بودجه، به بهترین انتخاب برسید. برای یافتن این راه حل با ما تا انتهای این متن همراه باشید.

فضای اداری خود را اندازه بگیرید

کار بسیار ساده این است که نگاهی به تنظیمات و دکوراسیون فعلی دفتر خود بی‌اندازید. بر اساس تعداد میز و صندلی‌های اداری که در حال حاضر دارید، تصمیم‌گیری را شروع کنید. اما اگر می‌خواهید فضای کاری بزرگ‌تر یا حتی یک میز L شکل یا میز U شکل را انتخاب کنید، چه می‌کنید؟ مبلمان با اندازه‌های مختلف بر جریان کار دفتر شما تأثیر می‌گذارد. از این رو اگر توجه و دقت مناسب را به خرج دهید خرید شما یک خرید آسان خواهد بود.

فضای کاری را اندازه‌گیری کنید. سعی کنید هر فضای کاری خود را با انوع مبلمان اداری برای ادارات و موسساتی که در بازار می‌بینید، تصور کنید. حتی می‌توانید اندازه گیری‌های دقیق انجام دهید. از نرم افزارهای کامپیوتری استفاده کنید. مبلمان اداری برای ادارات که انتخاب کرده‌اید را در آن قرار دهید و فضا را به صورت چند بعدی تماشا کنید. البته راه آسان‌تری نیز وجود دارد، با ما تماس بگیرید. ما می‌توانیم این وظیفه را به عهده بگیریم.

برای سازمان خود به کدام بخش از مبلمان اداری  نیاز دارید؟

قبل از اینکه میزان بودجه خود را تعیین کنید، لوازمی را که نیاز دارید، فهرست کنید. این که به چه تعداد میز، صندلی و میز اداری نیاز دارید؟ آیا به لوازم جانبی برای ذخیره‌سازی مثل کمد، فایل و میز کار نیاز دارید؟ آیا میز ایستاده خواهید داشت؟ مدتی را به بررسی این‌ موارد اختصاص دهید. به همۀ این موارد فکر کنید. این امر به شما کمک می‌کند تا یک خرید واقع بینانه از مبلمان اداری داشته باشید. اگر قبل از تعیین میزان بودجه‌، با دانستن اینکه به چه چیزی احتیاج دارید، می‌توانید برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشید.

کدام صندلی اداری مناسب است؟

صندلی اداری باید راحت، ارگونومیک و مقرون به صرفه باشد. همچنین که باید با دکوراسیون و طراحی داخلی محل کار نیز مطابقت داشته باشد. همیشه برای خرید یک مبلمان اداری نیازی به پرداخت هزینۀ زیاد نیست  بلکه با گشت زدن در فروشگاه اینترنتی مبلمان اداری ، مدل‌های مختلفی از صندلی های اداری و صندلی مدیریت را می‌بینید که تمام ویژگی‌های یک صندلی استاندارد و با کیفیت را دارند. کافیست جنس رویۀ نشیمن و پشتی آن‌ها مانع از تعریق بدن شده، چرخ صندلی به کف پوش‌ها آسیب نرساند. همچنین بهتر است صندلی اداری قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویۀ پشتی صندلی را داشته باشد.

 راهنمای خرید میز اداری

میزها نیز نمونه‌ها و مدل‌های مختلفی دارند. اندازه، مواد اولیه، امکانات تنظیم، لوازم جانبی و کاربری میزهای اداری را از هم متفاوت کرده است. آنچه بیش از هر چیز دیگر در قیمت میز اداری تأثیرگذار است، جنس میزهاست. میز چوبی، میز شیشه‌ای و میز فلزی از رایج‌ترین میزهای اداری برای محل کار هستند. گاهی اوقات از میز پلاستیکی هم ممکن است استفاده شود.

هویت برند فراموش نشود

مبلمان اداری مدرن بر زیبایی محل کار می‌افزاید، اما باید دقت داشت که مبلمانی که صرفا رنگ و لعاب زیبا دارد، کافی نیست، بلکه باید به رنگ سازمانی شرکت و هویت بصری آن نیز توجه شود. باید مبلمانی برای شرکت انتخاب شود که به بهترین شکل حس برند را به مخاطبان منتقل کند.

در ادامه چند فروشگاه اینترنتی مبلمان اداری جهت خرید بهترین انواع مبلمان اداری و نیم ست اداری، معرفی خواهند شد.

فضای کاری دفتر را به حداکثر ممکن برسانید

شما که می‌خواهید مبلمان اداری جدیدی خریداری کنید، چرا به فضای دفتر کار اضافه نمی‌کنید؟ از مبلمان می‌توان برای ایجاد انواع مختلف فضاهایی مانند مناطق مشترک استفاده کرد. از مبلمان اداری مشابه می‌توان برای ایجاد انعطاف‌پذیری بیشتر در فضا استفاده کرد. به عنوان مثال، یک میز ایستاده یا میز قابل تنظیم با ارتفاع می‌تواند به عنوان میز نشیمن مورد استفاده قرار گیرد. یا می‌توان یک اتاق بزرگ برای چندین مکان کاری با پارتیشن اداری طراحی کرد. حتی می‌توان از مبلمان مدولار استفاده کرد. در انتخاب خود به تمام این نکات توجه کنید. شناخت فضا به شما کمک می‌کند بهترین انتخاب را داشته باشید.

نحوۀ عملکرد تیم اداری را در نظر بگیرید. شما می‌توانید در مورد میزهای کنفرانس برای جلسات مشترک و فضاهای اداری خصوصی یا میزهای اتاق مخصوص کار مستقل تصمیم بگیرید. تصمیمی که اجرای آن به علت کاربری آن، برای سازمان، ادارات و موسسات بسیار مهم است.

چند نکته طلایی قبل از خرید مبلمان اداری

برای اینکه در انتخاب یک مبلمان اداری خوب موفق باشید ابتدا لازم است متناسب با شغل و حرفه خود، روحیه و سلیقه پرسنل و یا افرادی که به آنجا مراجعه می کنند را در نظر بگیرید به عنوان مثال اگر شما مدیر یک مجموعه آموزشی می باشید بهتر است از مبلمان های اداری کلاسیک استفاده کنید ولی در صورتی که شما از شغلی برخوردار هستید که بیشتر با افراد جوان و عاشق هنر سر و کار دارید مناسب است که از مبلمان های اداری مدرن بهره مند شوید، زیرا فضای محیط کاری، چیدمان و طراحی آن نقش مستقیمی در جذب و ایجاد انگیزه میان مشتریان و ارباب رجوع و پرسنل دارند.

از دیگر نکات مهم 

از دیگر نکات مهم و قابل توجه کیفیت و استحکام بالای اسکلت (فلزی یا چوبی) مبل اداری می باشد، از آن جایی که ما نمی دانیم در طول روز چه تعداد افراد با چه وزن و چه احتیاطی روی آن می نشینند پس هنگام خرید مبلمان دقت کافی بر دوام آن داشته باشید.

ارگونومیک بودن مبلمان های اداری از دیگر مواردی است که هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید. همانطور که در مقاله صندلی ارگونومیک بیان کردیم، ارگونومی از آسیب پذیری و صدمه به سلامت فیزیکی افراد جلو گیری می کند و حتی باعث بهبود گونه ای از آسیب ها از جمله خستگی شانه ها و پاها، درد در ناحیه لگن، کوفته شدن عضلات و … خواهد شد.

ارگونومی و بهره‌وری

ارگونومی واژه‌ای است که این روزها محبوبیت ویژه‌ای پیدا کرده و  بسیار قابل توجه است. اما تعریف ارگونومی چیست؟ دانشگاه کارولینای شمالی، ارگونومی را به این گونه تعریف می‌کند: “مطالعۀ افراد در محیط کار آن‌ها. به طور خاص، یک ارگونومیست کار را متناسب با کارمند طراحی یا اصلاح می‌کند. هدف این است که ناراحتی و خطر آسیب ناشی از کار را از بین ببرد. به عبارت دیگر، کارمند اولویت اول ما در تجزیه و تحلیل فضای کاری است.”

ارگونومی با تأمین راحتی کارکنان می‌تواند بهره‌وری و روحیۀ  آنها را بالا ببرد. ارگونومی فقط به معنای راحت بودن نیست؛ بلکه رابطۀ مستقیم با سلامت کارمندان دارد. در پایان این مبحث، ارگونومی خوب، هم روند رو به رشد شرکت را بهبود می‌بخشد و هم به کارمندان اجازه می‌دهد کار خود را به بهترین شکل انجام دهند. برای اثبات این موضوع، در صورت امکان، میزان راندمان کارکنان و راحتی آنها را با مبلمان ارگونومیک سنجیده و نتایج را بررسی کنید. پس از مدت کوتاهی متوجه خواهید شد که ارگونمی نه تنها باعث افزایش بازدهی کارمندان شده است، بلکه هم زمان سلامت جسمی آن‌ها را نیز حفظ کرده است. زیرا آن‌ها فضای کاری بهتری را دارند و در نتیجه عملکردشان روز به روز بهتر خواهد شد.

نتیجه گیری

ممکن است وظیفه شما این باشد که تصمیم نهایی را در مورد خرید مبلمان اداری برای ادارات و موسسات را بگیرید. اما به یاد داشته باشید مبلمان اداری منعکس کنندۀ اهداف، ارزش‌ها و شخصیت شرکت شما هستند. اگر مشتری‌ها از فضای کاری شما بازدید می‌کنند، گمان نکنید که مبلمان اداری را نادیده می‌گیرند. رنگ‌ها، مبلمان و طراحی کلی کار باید با پیام و انرژی شرکت شما مطابقت داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *